Desktop در ویندوز ۷ به طور خودکار Refresh نمی شود؟

Desktop در ویندوز 7 به طور خودکار Refresh نمی شود؟

زمانی که شما تغییری در محتوای دسکتاپ به وجود می آورید به طور خودکار دسکتاپ Refresh می شود. این تغییر می تواند شامل ایجاد میانبر، فایل یا پوشه جدیدی باشد. اما ممکن است این مشکل برای شما هم پیش آمده باشد که مثلا پوشه جدیدی در دسکتاپ ایجاد کرده اید اما نمایش داده نمی شود تا زمانی که از طریق منوی راست کلیک گزینه Refresh را انتخاب کنید و یا کلید F5 را چند بار فشار دهید. خب مشکل کجاست؟

این مشکل حاکی از آن است که دسکتاپ شما به طور خودکار Refresh نمی شود. برای حل این مشکل باید تغییر کوچکی در رجیستری ویندوز ایجاد کنید. به مسیر زیر بروید:

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID

بر روی CLSID راست کلیک کنید و گزینه Find را انتخاب کنید. کلمه dontrefresh را وارد کنید تا برای شما جستجو کند. زمانی که کلیدی با عنوان dontrefresh را پیدا کرد و مقدارش برابر ۱ بود، مقدار آن را به ۰ تغییر دهید. به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که دسکتاپ به طور خودکار Refresh نشود این کلید ساخته می شود و قاعدتا زمانی که دسکتاپ شما مشکلی ندارد این کلید را پیدا نخواهید کرد.


Comments are closed.